Ügyfél tájékoztató

Néhány szóval szeretnénk tájékoztatást adni, hogy a szolgáltatás igénybe vétele előtt vagy után Önnek milyen lehetőségei vannak az esetleges problémák elkerülése.

1. Amikor Ön bármilyen – a későbbiekben mosandó, vagy tisztítandó – dolgot vásárol, akkor kérjük, ellenőrizze, hogy található-e benne, vagy mellette ún. „textil-Kresz”! Ezt semmi szín alatt se távolítsa el, illetve őrizze meg! Ezzel lehet a tisztítón számon kérni, hogy betartotta-e a tisztíthatósági utasításokat. Ugyanakkor hibás címke esetén ez bizonyítja a gyártó felelősségét. Amennyiben a „Kresz-címke” bármilyen okból hiányzik, akkor ez automatikusan azt jelenti, hogy tisztítás csak a Megrendelő felelősségére végezhető el.

2. Ha a tisztításra beadott holmi átvételekor Ön bármilyen hibát észlel, akkor azonnal – még az üzletben – jelezze. A helyszíni gondos átvizsgálás igen fontos, mivel bármilyen reklamáció csak ekkor fogadható el. (Ugyanis később már nem bizonyítható, hogy a reklamáció oka mikor keletkezett.)

Ha panaszát nem tudják orvosolni, vagy az az Ön számára nem megfelelő, akkor lehetősége van független intézet által végzett minőségvizsgálatot kérni. A vizsgálat intézése a szolgáltató feladata. Amennyiben a szakvélemény szerint az Ön panasza alapos – azaz a hibáért a tisztító a felelős, akkor a vizsgálat költsége a szolgálatót terheli. Amennyiben azonban az Ön panasza alaptalan – azaz a hibáért a gyártó, vagy bárki más, de nem a tisztító a felelős, akkor a vizsgálat költségét Önnek kell kifizetnie!

3. A tisztító és a gyártó felelőséggel tartozik az átvett ill. az előállított termékért. A megfelelő szakvélemény birtokában e felelősség kártérítés formájában is megkövetelhető. A tisztító a helyszínen, a gyártó a forgalmazó kereskedőn keresztül érhető el. A kártérítés  mértéke mindig megegyezés kérdése

Megegyezés hiányában Ön a kár megtérítését polgári peres eljárásban kérheti a szakvélemény alapján. Polgári per során a kár nagyságát a károsultnak kell bizonyítania. Hosszabb idő után ez Önnek nehézséget okozhat, hiszen az eredeti beszerzési ár, valamint az állapot megállapítás nem egyszerű feladat. Kérjük ne feledje: az esetleges kártérítés nagysága nem egyenlő az újrabeszerzés költségével – hiszen bármilyen használt dolog értéke kisebb az újénál!

 

 

TUDNIVALÓK

Kft-nk a megrendelővel a Ptk 389-401§ figyelembevételével vállalkozási szerződést köt, melyben kötelezi magát, hogy a megrendelőtől átvett terméken a vállalt szolgáltatási díj ellenében a vállalási jegyen megadott határidőre a szolgáltatást elvégzi és a terméket 6 hónapig megőrzi. 

A minőségi átvételkor a használtsági fokot és egyéb észrevételeket a megrendelő jelenlétében kell megállapítani s a vállalójegyre rávezetni. 

Kft-nk hibás teljesítéséért mennyiségi és minőségi szavatosság terheli. A szavatossági igény érvényesítésének határideje szezonálos termékeknél 6 hónap, egyéb termékeknél 14 nap. Kft-nk szavatossági kötelezettsége kizárt,  ha a tisztítási folyamatban válik nyilvánvalóvá gyártási eredetű hiba, jezelési útmutató helytelensége, használati utasítás be nem tartása. 

Kft-nkkel szemben kártérítési igény esetén a kártérítés mértéke a vállalásba adott ruhanemű értékéhez igazodik. Újszerű textília esetén 70-80%, átlagos textília esetén 50-60%, használt textília esetén 40-50%. 

Gombok, villámzárak, csatok vagy díszítések meghibásodása vagy károsodása miatt felelősséget nem vállalunk, ezért azokat a vállalásba adáskor kérjük a ruháról eltávolítani. Felületi, ázás, pecsét vagy napszívás okozta nem egyenletes megfestődés rejtett hibának minősül, melyre Kft-nk szavatossági felelőssége nem terjed ki. 

A vállalójegyen a ruhanemű elkészültére megjelölt határnaptól számított 6 hónapon belül ki nem váltott textíliát értékesítjük. Az ily módon tőlünk át nem vett ruhaneműk után kártérítés nem igényelhető. 

Panaszát, észrevételét kérjük a Kft. vezetőségével közölni szíveskedjék. 

oldalam.hu
Ezt a weblapot az MTT Média Kft. készítette. További információk: www.oldalam.hu